maandag 7 maart 2011

Het einde van het naai- en applicatiewerk is in zicht. Eigenlijk vind ik het jammer, want je zag het quiltje met sprongen vorderen en dat is ook wel eens prettig.
De achterkant heb ik uitgezocht, een mooie bloem op ecru ondergrond. Het vervelendste werk vind ik het inrijgen van de quilt. Als dat achter de rug is, wordt het weer leuk. Dit quiltje ga ik met de hand quilten, voorlopig eerst de blokken. Voor de rand zie ik nog wel.
Ik heb zoveel stofjes over van de Replica Quilt, dat ik het Shelburne quiltje en het poppenquiltje van afgelopen vrijdag ervan heb kunnen maken en nog heb ik over.
Omdat ik naast het quilten ook graag aan iets nieuws wil beginnen, heb ik in mijn voorraad boeken en CD's gezocht naar een nieuw project. Een paar jaar geleden heb ik een CD gekocht met patronen van Sue Spargo en daar heb ik nog nooit iets uit gemaakt. In die tijd werkte ze gewoon met stofjes en dat vind ik leuker dan de wollen stoffen die nu veel gebruikt worden. Ik ga voorlopig mijn vrije tijd verdoen met het zoeken naar een leuke quilt.

1 opmerking:

Willeke zei

Wat een mooie stof voor de achterkant. Succes met het rijgen en quilten. De Sue Spargo CD ziet er ook veelbelovend uit!
Ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik ga je een award geven. Wil je hiervoor eerdaags op mijn weblog kijken? Momenteel ben ik een blogbericht hierover aan het schrijven. Ik hoop dat je het leuk vindt en de award weer door wil geven.