woensdag 17 augustus 2011

tentoonstelling wesepe

De laatste maanden heb ik natuurlijk ook wel leuke dingen gedaan. Een daarvan was het bezoeken van een tentoonstelling van de quiltgroep uit Wesepe. Vijf jaar geleden ben ik daar ook geweest en de sfeer was zo hartelijk en gastvrij dat ik steeds in de gaten heb gehouden of de dames weer eens exposeerden. In mei was het zover. De variatie was weer groot, allemaal werkstukken waar je blij van wordt, niks geen pretenties, een gezellige drukte.

Als verrassing was er een Russische quiltgroep uitgenodigd om samen in Wesepe te exposeren. Een aantal Russische dames was overgevlogen en ondanks de taalbarriere was het makkelijk communiceren, quilttaal is universeel.

Deze dame heeft in een van haar quiltjes haar levensloop verbeeld: jeugd, tienerjaren, studietijd en gehuwd leven.

Als het even iets te lastig werd was er een in Nederland wonende Russische quiltster die graag hielp met tolken.

De dames hadden ook nog een workshop geregeld, waar je aan kon meedoen. Zonder naald en draad maakten we popjes. Het voordoen verliep prima, maar ik wist al dat als ik thuis niet direct nog zo een popje zou maken, het mij nooit meer zou lukken. Nu is het maanden later en het is dus helemaal weggezakt hoe het ook alweer moest; eigen schuld, dikke bult.

Ik heb ook met bewondering gekeken naar het vouwwerk van Berthy Fokkens. De hele quilt is opgebouwd uit blokken met steeds een andere vouwtechniek.. Zo fijntjes alles in een tint.

Kijk eens wat ik vandaag heb gemaakt. Als U deze tasjes ook wilt maken, kunt U even een mailtje sturen naar rietjevanslagmaat@zonnet.nl .
Het strookje met de vogels kost € 6,50 en is ruim voldoende voor drie tasjes, de porto is €1,38. Een werkbeschrijving krijgt U er gratis bij.

1 opmerking:

Willeke zei

Wat veel moois! De tassen vind ik het mooist. Een mailtje is onderweg....