zondag 24 juni 2012

Quilten en Koken


 Het was afgelopen vrijdag zo druk in het quiltcafé, dat ik geen tijd had om foto's te maken, maar ik heb nog wel een foto op voorraad van een mooie quilt van Berta.

 Gistermiddag heb ik de laatste hand (naald) gelegd aan een quilt, die ongeveer een jaar geleden al klaar was op 12 blokken na. De quilt is opgemeten en de afwerkbiezen zijn gesneden, maar voordat ik die eraan ga zetten, vertrek ik eerst naar de keuken.

 Ik begin met brood bakken. Het makkelijkst is vloerbrood, geen bakvorm af te wassen, maar boven alles een lekkere knapperige korst.

 Terwijl het deeg rijst, begin ik aan de voorbereidingen voor de kipfilet. De ingredienten daarvoor heb ik altijd op voorraad en ook hier heb ik weer weinig afwas, want ik bak ze direct in de ovenschaal. Voor wie het eens wil proberen volgt hier het recept.
Oven aanzetten op 180 graden C.
Op de bodem van de ovenschotel een gesnipperde ui leggen. (De schotel hoeft niet ingevet te worden.)
Een papje maken van één theelepel zeezout, twee volle theelepels gemberpoeder (djahé), twee volle theelepels gemalen geelwortel (koenjit) en twee dessertlepels arachideolie (soms ook nog een lepel kerrie).
Vier kipfilets met het papje insmeren en naast elkaar op de gesnipperde uit leggen.
Schuif de schaal in de oven en braad ongeveer 60 minuten.
Kijk na 30 minuten hoe het eruit ziet en leg er dan eventueel aluminiumfolie overheen en zo komt de schotel uit de oven.

Oven op 200 graden C. gezet en brood erin en zo komt het eruit.


 Niets is lekkerder dan een verse, nog warme boterham met boter en sappige, zoete aardbeien

3 opmerkingen:

Noa zei

Eet smakelijk

ria vogelzang zei

Prachtige quilt! En wat een heerlijk brood met aardbeien.... yammie!!!

Bizzy Martine zei

Mooie quilt!!! En de rest ziet er heerlijk uit!!!