maandag 12 november 2012

quilten en koken

 We kregen afgelopen vrijdagmorgen in ons quiltcafé weer leuke quiltjes te zien. Hilda heeft een ondergrond gemaakt, waarop ze iedere maand een ander quiltje kan knopen. Dat is toch het leuke van zo'n quiltcafé, elkaar aan ideeën helpen en met elkaar daarover praten.

 Iedereen wilde de quiltjes ook graag van dichtbij zien.
 We mochten ook weer een eigen interpretatie van het middenstuk van de V en A quilt zien.
 Regelmatig zien we mooie tassen, maar deze is toch wel heel bijzonder.
 Ook zagen we weer een medaillon sampler die helemaal met de hand gequilt en genaaid is door Nelleke.
 Vandaag zocht ik door mijn kookboeken naar recepten uit de begin jaren 80, toen we het allemaal ook iets minder hadden. Dit boek heb ik tweedehands gekocht, omdat ik kookboeken verzamel.
 Dit recept lijkt me heel eenvoudig.
 De vorige eigenaar liet dit papiertje op deze bladzijde achter. Waarschijnlijk was dit een favoriet familie-recept
Nu nog even een foto van de vordering die ik maak aan de V en A quilt. Dit wordt een hoekstuk. Ik appliqueer altijd wat ik zeker weet en daarna vul ik op met bijv. bloemen of vogels of hartjes, maar dan leg ik eerst de hoek tegen de quilt aan om het geheel te zien.

Geen opmerkingen: