donderdag 24 april 2014

Nieuwe stofjes


Gisteren is er een zending stoffen bezorgd. Het is niet echt een verrassing wat er in het pak zit, maar omdat het stoffen zijn die al wat langer in bestelling stonden vind ik het toch spannend of ik ze nog net zo mooi vind als toen ik ze uitzocht. 


Deze panelen heb ik het eerst uitgepakt zodat ze nog bij daglicht gefotografeerd konden worden. Ik vind ze prachtig. Je kunt ze bijvoorbeeld gebruiken als middenstuk om je sashiko blokken er omheen te naaien. Ze zijn ook mooi om een kamerscherm mee te bekleden (ca 60 cm x 110 cm) of zomaar als wandkleed met een Flying Geese-rand erom. 

Ecru paneel


blauw paneel

De prijs per paneel is 11,95 euro exclusief porto. Vermeld u bij een bestelling wel of u een ecru of blauw paneel kiest. 


Er is ook een frisse voorjaarsstof binnengekomen. Vandaag heb ik een babyjasje gemaakt voor deze tijd van het jaar. Ik ben geen held in naaien van kleding, maar ik probeer het zo netjes mogelijk te doen. Het model van dit jasje naai ik al vanaf dat mijn kinderen baby's waren en ik vind het nog altijd leuk. 


Ik naai altijd twee dezelfde jasjes en schuif die in elkaar. Afwerken doe ik met een schuin geknipte stof. 


Omdat het twee jasjes zijn, kan het aan twee kanten gedragen worden. Deze kant is een mooie kwaliteit fleece stof. Lekker zacht voor baby's. 


Het witte jasje is zonder hartje een beetje simpel. De prijs van de gedessineerde jasjesstof is 16,95 euro per meter, exclusief porto. 

Ik ga nu even de patronen voor morgenochtend verzorgen en ondertussen bedenken wat ik nog meer van deze nieuwe stof kan maken. Een tuintafelkleedje zal er ook heel fris uitzien. 

Voor iedereen een goede nachtrust en voor sommigen tot morgenochtend!

Rietje




  




Geen opmerkingen: