donderdag 15 mei 2014

Something borrowed, something blue

 Om door te gaan op het thema van het vorige blogje, begin ik met een foto van de quilt van Gerda die we mochten bewonderen. We waren het er allemaal over eens, dat zo'n eenvoudig blok prachtig uitkomt in haar quilt.

 Hier dus het idee dat ik "geleend"heb. In de nieuwsbrief van vandaag vindt U het patroontje. Als U de nieuwsbrief nog niet ontvangt, kunt U die aanvragen. Vermeld er dan wel even bij dat U de voorgaande patroontjes ook wilt hebben.

Nu nog even over het "blauw". (blauw staat in dit rijmpje voor trouw.) Morgenochtend in het quiltcafé ga ik aan iedereen vragen om een blokje met daarop hun naam. Ik wil graag een quilt maken waarin ik later ("heel veel later") al de namen van de trouwe bezoekers terugvind. Ik weet dat er prachtige voorbeelden zijn van zulke quilts, echte kunststukjes per deelnemer, maar ik houd in dit geval van een eenvoudige uitvoering. Dus als U morgen komt en mee wilt doen, breng dan een stukje bonte stof van 10 x 10 cm mee.
Als U het leuk vindt, maak ik er natuurlijk ook één voor U.

Ik ga nu nog even de nieuwsbrief schrijven, zodat U het patroontje kunt downloaden.

Vandaag moet ik tijd vrijhouden voor het uitpakken van nieuwe stoffen, ik hoop dat ik ze morgenochtend kan laten zien.

Tot de volgende keer,
Rietje

Geen opmerkingen: