dinsdag 9 september 2014

Opfris/Basis Cursus


Ik ben helemaal in mijn nopjes met dit blok. Het is het begin voor een blok dat nog groter gaat worden als centrum van een medaillonquilt. Het is een van de mogelijkheden die ik mijn cursisten ga voorleggen in de Opfris/Basis Cursus die a.s. maandagochtend 15 september start. Het is 6 maal, om de 14 dagen, steeds op maandagochtend van 9.30 tot 12.00 uur. De kosten zijn in totaal 90 euro. Het lijkt me een hele leuke cursus, met veel mogelijkheden om je eigen voorkeur te volgen, maar ik zal de deelnemers ook goed begeleiden als dat nodig is. De eerste ochtend zal het waarschijnlijk iets uitlopen, omdat de eerste keer veel dingen nieuw zijn en veel uitleg nodig maken. Als U mee wilt doen, stuur dan een mailtje naar rietjevanslagmaat@gmail.com De cursus gaat zeker door.

In mijn vorige blogpost vertelde ik iets over de romance tussen Jane Austen en Tom Le Froy. Ik zette er een klein portretje bij van de jonge Tom. Als U het gelezen hebt, weet U dat er geen happy end zat aan de romance. Wat ik U nu wil laten zien is een portret van Tom Le Froy als opperrechter van Ierland. Als je deze oudere man ziet realiseer je je pas goed hoe veranderlijk het leven kan zijn en wat voor posities mensen zich kunnen verwerven. Tom als rechter en Jane als eeuwig voortlevende auteur die generaties lang lezers heeft geboeid.


Dat eeuwig voortleven hebben quilters ook als mogelijkheid, want een ding is zeker en dat is iedere quilter duidelijk: de meeste quilts gaan langer mee dan de mensen die ze maken. Ze moeten alleen in handen komen van mensen die ze op prijs stellen. Als ze erg mooi zijn komen ze in musea of privé collecties. Zo leven hun maaksters eeuwig verder. Zorg daarom voor een label met wat informatie over je zelf, de datum en de aanleiding van het maken van de quilt.

Nog even de quilt van Remmie in zijn geheel hierboven.

Ik wil nog even melding maken van een Tentoonstelling op  zaterdag en zondag 4 en 5 oktober van 10 tot 17 uur. Entree 3,50 euro. Hij wordt georganiseerd t.g.v. het 15 -jarig bestaan van de Quilt Marikens uit Nijmegen. Er zijn 160 werken te zien. Adres: Ark van Oost Wijkcentrum, Cipresstraat 154, Nijmegen. Info Sheila Thijssen 024-3568341.

Geen opmerkingen: