woensdag 8 oktober 2014

Tuinperikelen en andere dingen van het leven


Lieve Dames,
We zitten weer in de rommel. Ons "buitenhuis" is ingestort onder de last van een klimop. Eigenlijk zijn we daar wel blij mee, want de hele achtertuin moet al heel lang op de schop.


Alles wordt er uit gehaald en Willem is een grote hulp. Dit is natuurlijk wel kinderarbeid. Hopelijk kijkt de raad voor de kinderbescherming niet mee.


Het plan was om veel te borduren tijdens onze trip naar Engeland. Ik ben gewend dat ik altijd iets vergeet mee te nemen op vakantie.
Alles dubbel gecheckt, papieren voor onze honden (pas wel eens vergeten), eten voor de eerste maaltijd in de caravan (verder is het leuker om te eten wat de Britten eten), flesopener en kurkentrekker (je weet maar nooit hoe de wijnflessen in Engeland sluiten en je kunt ze toch niet gesloten laten) enzovoort.
Helaas had ik niet alleen dubbel maar triple moeten checken.
We hebben veel tuinen en kastelen bezocht en tussendoor een dagje rust. Mooi voor een klein werkje in de schaduw (4 weken lang 28 graden). Mandje met borduurspullen te voorschijn gehaald, luisterboek gestart en dan ...... geen rood garen. Hoe erg is dat, ik was liever zonder tandpasta vertrokken, dat kun je tenminste overal kopen, zelfs op zondag.
De moraal van dit verhaal, maak een lijstje en streep af. Raak het lijstje niet kwijt.
In heel het zuiden van Engeland is geen handwerkwinkel te vinden!
Meer dan dit is het niet geworden. Ik ga gestaag verder in een laag tempo.

In een ander tempo heb ik al een aantal pakketjes gesneden voor de verrassingsochtend van vrijdag a.s. Zo meteen maak ik er een paar extra voor dames die op het laatst bedenken dat ze toch meedoen..
Een tip van de sluier: het is geen quiltje, maar wel een gebruiksvoorwerpje voor quiltsters.
Het idee hiervoor is van  Hennie Oosterbaan uit Garderen en wij mogen het gebruiken.

Tot slot herinner ik U er nog even aan dat wij op a.s. zondagmorgen 12 oktober van 10.30 tot 12.00 uur geopend zijn,

Er komen weer heerlijk lange avonden, zodat we lang met onze hobby bezig kunnen zijn.
Tot de volgende keer,
Rietje

4 opmerkingen:

Unknown zei

Over vergeten en lijstjes... Wij zijn nog een weekje aan zee, en met Colin kunnen we niet ver meer wandelen, en inderdaad, de dagen worden korter en het weer is ook niet alles...dus ik neem breiwerk mee...een jasje voor kleindochter, dat is al af, maar ook een kerstsok waar zoonlief al twee jaar op zit te wachten...en wat vergeet ik...juist ja, een extra bol rode wol... Gelukkig is het volgende week nog geen kerst!

Anoniem zei

Oh wat zul jij gebaald hebben. Maar ik dacht toch dat Engeland van het borduren/handwerken en quilten was? Maar wat je gemaakt hebt ziet er prachtig uit. Succes verder met de tuin. Groetjes Wilma

Rietje van Slagmaat zei

Voor Chris. Is dit onze leeftijd of zijn we zo geboren?

Rietje van Slagmaat zei

Voor Wilma. Ik heb niet zo lang getreurd, dat zou jammer zijn van onze vakantie. Ik ben gewoon een paar extra boeken gaan kopen. In de vakantie lees ik boeken, thuis heb ik luisterboeken, dan kan ik onder het luisteren handwerken.